Vitamin Ibu Mengandung Trimester Kedua

 

Trimester Kedua adalah kehamilan bulan keempat, kelima dan keenam.

Bulan 4

Bulan keempat adalah merupakan peringkat pertumbuhan yang pesat dimana sistem otot dan tulang rangka bayi akan terus berkembang. Jadi, protein adalah sangat penting untuk membekalkan kalori tambahan yang diperlukan oleh ibu mengandung. Selain itu, zat besi juga sangat penting kerana isipadu darah ibu mengandung telah bertambah 2 kali ganda pada waktu ini.

Bulan 5

Bulan kelima adalah dimana tulang rawan bayi telah mula perlahan-lahan membentuk tulang. Ketika ini, pengambilan kalsium diperlukan untuk menyokong perkembangan tulang dan Vitamin C penting untuk membantu penyerapan zat besi, juga menguatkan sistem imun dan tisu penghubung.

Bulan 6

Bulan keenam adalah bulan dimana otak dan paru-paru bayi berkembang dengan pesat. Berat badan bayi juga akan terus bertambah sehingga lahir. Vitamin seperti Omega 3 penting untuk menyokong kesihatan otak bayi dan protein sangat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan bayi.

Oleh itu, pengambilan protein, zat besi, kalsium, Vitamin C dan juga Omega 3 adalah sangat penting pada kehamilan trimester kedua.

Protein adalah penting untuk menguatkan rahim ibu mengandung dan dapat menggalakkan pertumbuhan sel baru pada bayi. Energizing Soy Protein (ESP) merupakan protein soya yang dapat membekalkan tenaga kepada si ibu dan membaiki sel-sel rosak. Ia juga menyediakan hidangan lengkap protein untuk menyokong nutrisi tambahan harian si ibu yang bermanfaat untuk kecantikan kulit si ibu dan bayi, mengurangkan alahan si ibu, mengurangkan masalah lesu dan letih, dan juga dapat membantu melegakan masalah gastrik.

Vita-Lea multivitamin dengan formula iron mengandungi semua kandungan vitamin dalam jumlah yang kecil yang membantu memenuhi nutrisi asas ibu mengandung dan bayi. Ia diformulasikan bersama iron/ zat besi untuk membantu pembentukan hemoglobin dalam darah. Ia dapat membantu memberi bacaan dan kandungan HB yang normal dan selamat, mengelakkan risiko anemia, juga dapat membantu mengelakkan si ibu dari masalah lesu dan cepat pitam.

Vitamin OsteMatrix mengandungi antaranya kalsium, magnesium dan Vitamin D. Kalsium sangat penting untuk ibu hamil kerana ketika hamil, kalsium diserap oleh bayi yang menyebabkan si ibu sering merasakan sakit gigi dan kekejangan otot. Pengambilan OsteMatrix dapat mengurangkan risiko kekejangan otot, simpul biawak dan kejang kaki ibu mengandung, juga membantu si ibu tidur lena yang berkualiti. Selain itu, ia dapat membekalkan kalsium untuk si ibu dan bayi, menyokong kelahiran dengan tulang dan gigi yang kuat, serta mengelakkan si ibu dari masalah sembelit dan buasir.

Vitamin C adalah sangat penting untuk sistem imunisasi dan penjagaan kulit. Ini kerana disebabkan perubahan hormon ketika hamil, ibu mengandung lebih terdedah kepada kemungkinan kulit berjerawat, kulit kusam dan sebagainya. Selain itu, pengambilan Vitamin C dapat memaksimumkan penyerapan iron dan zat besi oleh si ibu.

Omega 3 atau Vitamin Omega Guard penting bagi menyokong perkembangan mata dan otak bayi, membantu mengawal kenaikan berat badan mendadak semasa hamil dan dapat mengurangkan risiko kelahiran bayi pra-matang.

Berminat untuk tahu Vitamin untuk kehamilan trimester pertama di sini atau boleh hubungi saya 😊

Hubungi saya: _cikEdahyu

Whatsapp: 016-6203735 Klik sini

Page FB: Pengedar Shaklee Klang Readystock (vitaminayu)

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Klang

Pengeposan ke seluruh Malaysia


Enjoy!

_cikEdahyu :)


Post a Comment

0 Comments